EnglishMagyar

Hardver eszközök

Az irodaházi telefonrendszer folya-matos kapcsolatot tart a tele-fonközponttal, és lehetôvé teszi a felhasználók, bérlők számára történő számlázást. Szálloda esetében a telefon interface rendszer a Front Office-hoz kapcsolódik: feladata a kimenő telefonhívások adatainak feldolgozása. A telefonközpontból érkező hívásadatokat a rendszer azonnal letárolja a számítógép merevlemezére, ezáltal az esetleges áramszünetek nem járnak adatvesztéssel.

A telefonrendszer a telefonhívások költségét meghatározhatja:
– tarifaimpulzus alapján
– a hívás időtartama alapján becsléssel

Az alapadatok felvitele során egymáshoz kell rendelni a telefonmellékeket és a szobaszámokat.

A tarifikáció kialakításához a törzsadatok feltöltésénél meg kell határoznunk:
– a különböző díjszabású régiókat
– a régiókhoz hozzá kell rendelnünk a választókódokat
– ki kell alakítanunk az időzónákat: csúcsidőszak, kedvezményes időszak stb.

Ezen adatok alapján alakítható ki a tarifikáció. A telefonhívások költségeire tetszőleges felár képezhető.

A felár függhet:
– a hívó mellék számától
– a hívott szám elsô 5 számjegyétől (helyi, külföldi hívás stb.)
– a vendég (a bérlő) csoportkódjától

A telefonhívások költsége a megfelelő felárral automatikusan felterhelődik. Számlakészítéskor részletes lista készíthető az adott vendég telefonhívásairól. A rendszer rendkívül rugalmas lekérdezési lehetőségekkel rendelkezik a kimenő telefonhívásokról. A Flexys programoknál megszokott módon a különböző adattartalmú, különféleképpen paraméterezett listák eltárolhatóak, és a későbbiek folyamán adott billenytűkombinációval lefuttathatóak. Adott telefonközpont használata esetén lehetséges a minibár fogyasztást, és a szobastátuszt telefonon keresztül terhelni illetve változtatni. A telefonközpont típusától függően lehetőség van a szobai telefonok használatának engedélyezésére vagy letiltására.